Het werk voor een ondernemer gaat altijd door. Maar toch, die maandag is wel een belangrijke dag. Het begin van een week waarin weer doelen bereikt kunnen worden. Welke ambities hebben ondernemers? Hoe ziet hun weekagenda eruit op maandagochtend? Waar verheugen ze zich op? Vandaag duiken we in de week van Bas Kuijsten, Directeur/Eigenaar bij Kuijsten BeroepsKleding.
Naam: Bas Kuijsten
Bedrijf: Kuijsten BeroepsKleding
Functie: Directeur/Eigenaar
Hobbys’: Hardlopen, Krachttraining, Motorrijden
Website: www.kuijstenberoepskleding.nl
Waarin onderscheiden jullie je?
Wij onderscheiden ons door ook de kleinere ondernemer goed te kunnen voorzien van het juiste pakket, dus niet alleen grote aantallen; als je één polo nodig hebt, dan kan dat ook. Verder onderscheiden we ons door het persoonlijk contact, klanten zijn welkom in onze showroom, maar wij gaan ook met plezier naar onze klanten toe. Niet alleen een web-account, maar persoonlijk contact is wat onze klanten waarderen.
Wat vind jij als ondernemer het mooiste van je vak?
Behalve dat ik het bedrijf samen met mijn vrouw Sandra run (wij zijn zowel privé als zakelijk getrouwd J) is het (creatief) meedenken met onze klanten, mensen blij maken met hun kleding voorzien van hun logo of naam wel één van de mooiste dingen om te doen. Zeker als klanten voor het eerst hun eigen gepersonaliseerde kleding zien, dan is de reactie erg mooi en dat geeft voldoening.
Waar wil je over 5 jaar na nu staan, als ondernemer?
Wij hebben nog een tak van sport, namelijk: Kuijsten Relatiegeschenken. Die we vorig jaar rustig aan hebben ‘opgericht’. De echte introductie hiervan volgt in Q4 van dit jaar. Over 5 jaar moet deze afdeling van het bedrijf voor minstens 1/3e van de omzet zorgen en een kruisbestuiving opleveren tussen de werkkleding en relatiegeschenken.
Noem eens 1 afspraak die je voor de komende week in de agenda hebt staan. Wat springt eruit, waar verheug je je op?
Naast afspraken met klanten zijn we ook continu bezig met innoveren, leren over onze producten, introduceren van nieuwe producten en het onderhouden van de contacten met onze leveranciers. Aankomende week staat de dealer-dag gepland van één van onze grootste merken (DASSY) met een zeer gevarieerd programma/workshops over onlangs geïntroduceerde producten, nieuwe producten en aanverwante artikelen.
En waarom?
Ik ervaar deze dagen altijd als zeer interessant en leerzaam. Daarnaast ontmoeten we hier ook veel collega-ondernemers die hetzelfde merk voeren. Het netwerken met collega’s en erachter komen dat
je elkaar in sommige projecten prima kunt helpen zonder dat het elkaar bijt, is minstens zo leuk als het ontmoeten van nieuwe klanten of afspreken met bestaande klanten.
Tot slot: welke ondernemerstip zou jij met iedere lezer willen delen?
Sluit eigenlijk goed aan op het punt hierboven; contact met je bestaande en nieuwe klanten is ontzettend leuk en belangrijk, maar minstens zo belangrijk is een goed contact met je toeleveranciers/fabrikanten.
Werk aan een relatie die meer weg heeft van samenwerken dan alleen maar in- en verkopen of handelen zo je wilt, uiteindelijk wordt iedereen daar een stuk blijer van en zal je zien dat het de mooiste resultaten oplevert waarbij gunning de boventoon voert.