Detacheerders maken zich klaar voor volgende groeifase, focus op levensgeluk
Arbeidsbemiddelaars op het gebied van technisch personeel, Bowers en Jackling, gaan per direct samen verder onder de naam Bowers & Jackling. De fusie volgt op een jarenlange nauwe samenwerking tussen de twee organisaties en moet leiden tot een nieuwe fase van groei, alsook meer werkgeluk onder huidige en toekomstige medewerkers.
Jackling werd 25 jaar geleden opgericht en richt zich voornamelijk op het detacheren van medewerkers in de elektrotechniek, installatietechniek en werktuigbouwkunde. Bowers is gespecialiseerd in technisch personeel in de bouw en infrastructuur en viert dit jaar zijn zeventiende verjaardag. “De laatste jaren zijn Bowers en Jackling steeds meer naar elkaar toegegroeid”, zegt Jacco Vingerling, CEO en oprichter van Bowers en Jackling. “Voor ons voelt dit daarom als een logische stap. Het officieel samengaan draagt bij aan de eenheid en verbondenheid tussen de twee bedrijven. Daarvan plukt iedereen; medewerkers, opdrachtgevers en leveranciers, de vruchten.”
Levensgeluk
Bowers en Jackling werken via het zogenoemde Inner Smile Model, waarin het welzijn van medewerkers centraal staat. Met behulp van een app monitoren beide bedrijven het levensgeluk van hun werknemers en bieden hen een gepersonaliseerd programma om dit verder te bevorderen op basis van vijftien wetenschappelijke universele factoren. In slechts één jaar tijd werden medewerkers van Bowers en Jackling hierdoor vijf procent gelukkiger en daalde zowel het verloop als het ziekteverzuim met respectievelijk 22 en 15 procent. Vingerling: “Het samengaan van Bowers en Jackling past binnen onze focus op het welzijn van onze medewerkers. In plaats van voor aparte afdelingen of teams te werken, is nu iedereen onderdeel van één en dezelfde familie. Die eenheid zorgt voor verbondenheid, wat op zijn beurt bijdraagt aan het geluk en de productiviteit van onze mensen.”
Verdubbelen
Bowers en Jackling tellen nu nog samen ongeveer 125 medewerkers, maar het samengaan moet daarin op termijn verandering brengen. Vingerling: “Het is onze ambitie om te verdubbelen, al is dat met de huidige arbeidsmarkt natuurlijk geen gegeven. Daarbij is het voor ons cruciaal dat eventuele groei niet ten koste gaat van de kwaliteit van onze dienstverlening. Alleen door het levensgeluk en welzijn van onze medewerkers centraal te stellen, kunnen wij succesvol inspelen op deze uitdagingen.”