Frans Bik
BikBiz Senior Sales Professional

To Pitch or Not to Pitch?

Recentelijk heb ik diverse netwerk evenementen bezocht en vastgesteld dat niet iedereen even goed voorbereid is.

Het doel van een zo’n bijeenkomst is om nieuwe contacten op te doen en bestaande te verstevigen. Één van de eerste vragen die je krijgt, is wat je doet of onderneemt.

Dát is het moment om je verhaal duidelijk maar kort te brengen en de eerste indruk te maken en wat als het goed is, uitnodigt tot een vervolg….

Het valt me op hoe vaak mensen hier geen helder antwoord op hebben. Sommigen vertellen een heel levensverhaal, anderen blijven hangen in vakjargon of raken halverwege de draad kwijt. Zonde, want dit is hét moment om jezelf krachtig neer te zetten.

Of je nu ondernemer bent of in loondienst werkt, je moet altijd een korte, pakkende pitch paraat hebben. Een antwoord dat niet alleen vertelt wat je doet, maar ook waarom en voor wie het relevant is.

Een sterke pitch is kort en to the point, spreekt de ander direct aan en maakt nieuwsgierig. Je hoeft geen verkooppraatje op te dreunen, maar je moet wel weten hoe je jezelf in 30 seconden overtuigend presenteert. 

En vergeet niet je vraag te stellen, je weet nooit uit welke hoek je hulp kan krijgen.

Hoe zou jij jezelf introduceren? Ik ben benieuwd!

Dus als je naar zo’n evenement toegaat zorg dat je je voorbereid hebt! Je laat anders kansen liggen!

Vergeet ook niet dat als je met iemand een goed gesprek hebt gehad het op te volgen, alleen een connectie aangaan op LinkedIn is net als een visitekaartje thuis op een stapel gooien.

Wil je meer weten? Stuur een berichtje, dan maken we kennis, kost géén geld, wel tijd!

Frans Bik

frans@bikbiz.nl

06-51505470

Delen via

Zoeken naar: