Waarom is een goed onboarding plan én goede uitvoering onontbeerlijk?
Een salesmanager heeft diverse rollen ten opzichte van zijn team, één ervan is coaching en begeleiding van zijn of haar sales team.
Bij groei en uitbreiding van het team wil de manager graag dat een nieuweling zo snel mogelijk rendement oplevert.
Een salesmanager creëert een serieuze WIN-WIN voor de nieuwe sales persoon en voor de manager zelf met een duidelijk onboarding proces.
De nieuwe medewerker zal zich meer welkom voelen en dat verhoogt de motivatie en betrokkenheid met het bedrijf en de cultuur.
De integratie in het team en het kennis maken met de sales processen zal sneller verlopen met als resultaat dat de nieuwe werknemer sneller een positieve ROI zal opleveren.
De wederzijdse verwachtingen zijn duidelijker en laten weinig tot geen ruimte over voor onzekerheid en discussies.
Goede onboarding leidt tot lagere kosten door minder fouten en tijdverlies.
Wellicht nog belangrijker in de huidige arbeidsmarkt is een hogere retentie, goede onboarding vermindert vroegtijdig vertrek en verloop. Als je het recruitment procedure opnieuw moet doen verhoog je de kosten en het tijdverlies.
Hebben jullie al zoiets?
Wil je weten hoe en wat ervoor nodig is? Stuur een berichtje, dan maken we kennis, kost géén geld, wel tijd!